Ett lite anorlunda inlägg...

Dethär med att inte veta vad man ska skriva, men endå vill man göra det. Dessutom med långa naglar, vilket jag inte rekomenderar att skaffa om man seriöst vill skriva. Jag tipsar om att inte ha långa naglar på pekfingrarna iallafall. Eller det beror ju på vilka fingrar ni skriver med. Men jag så fin som jag är (och vad har detdär med dethär att göra?!) så skriver jag med pekfingrarna och ibland vill långfingret smyga sig med. 
Men vafan Inka nu skärper du dig, du skulle ju skriva något vettigt! 
Okej...
Något jag älskar är hösten. När det regnar ute och man bara kan sitta inne med tända ljus, yllesockor, en tekopp i handen och läsa en bok. Helst läser jag Hungerspels trilogin. Ibland kan jag faktiskt skriva något (vilket förundrar mig smått) intressant eller ointressant. I vilket fall som helst tycker jag att vi ungdomar stressar och tänker för mycket på skolan. Vi borde läsa mera böcker vi gillar, vi borde skriva mera texter som inspirerar oss, vi borde gå ut på stan en sväng med våra vänner och bara umgås med dom vi älskar. Men det är svårt att uppfylla... Alltför mycket av vår "fritid" går till att göra läxor, läsa på prov eller till andra skolarbeten med korta inlämningstider. 
Wow! Där hoppade vi ur spåret, nå vi fortsätter med det jag egentligen skulle skriva om. Hösten ja, precis! Det jag också gillar stort med hösten är dom gula bladen i trädena, eller varför inte dom röda bladen. Nämen jag tror visst att ni fattat. När man kan vara ute och fota, skriva, låta sig inspireras eller bara vara med vänner eller för sig själv helt enkelt. Hösten är en ljuvlig tid måste jag medge... Fast jag själv är mera en sommar och vinter människa, som älskar när det är varmt och kallt. Den bästa vintern är då när det är snö upp till knäna och kyligt. Och den bästa sommaren är när det är nästan för hett och vindstilla. Jag vet, jag är ganska krävande när det gäller väder men nog kan jag anpassa mig fast det inte är något väder jag älskar. 

Kommentera här: